Медиумските организации бараат од ЕУ посилни мерки против дезинформациите на Интернет

од Vladimir Zorba

Организациите што ги претставуваат радиодифузерите, уредниците и новинарите побараа од Европската унија „посилни мерки“ во борбата против дезинформацијата преку интернет платформите како „Гугл“ и „Фејсбук“.

Заедничката изјава, потпишана од Европската федерација на новинари (ЕФЈ), Европскиот совет на уредници и Здружението на европски комерцијални телевизии (АКТ), беше издадена откако во средата во Брисел беа презентирани нови мерки против дезинформациите, поттикнати од пандемијата на коронавирус.

Потписниците изјавија дека биле вознемирени од зголемувањето на дезинформациите преку Интернет за време на пандемијата, што, како што е наведено, „имало катастрофално влијание врз напорите за јавно здравје“.

Тие веруваат дека европскиот „код на добра практика“ потпишан од интернет платформите во 2018 година се покажа како несоодветен за справување со изворот и двигателите на дезинформации претставени на Интернет.

„Постои итна потреба да се добијат ефективни инструменти за подобра проценка и успешно решавање на проблемот“, напишаа тие во заедничката изјава, во која се наведува дека Европа е премногу зависна од добрата волја на овие платформи.

Меѓу бараните мерки е и режимот на санкции што гарантира дека потписниците на кодексот на добри практики се охрабрени да дејствуваат.

Овие мерки треба да ги стимулираат, а не да ги казнуваат медиумите, односно да обезбедат новинарска слобода, основни слободи и слобода на редакцијата, се вели во соопштението. Тие исто така бараат дијалогот со интернет платформите да се води на по структуриран начин.

Минатата недела ЕУ ги повика интернет-гигантите да направат повеќе во борбата против „огромниот бран на дезинформации“ предизвикан од пандемијата и да објават месечен извештај за преземените мерки.

Во тие извештаи треба да се наведе природата на дезинформациите, димензиите на мрежата за која станува збор, нејзиното геополитичко потекло и целната публика, рече тогашниот потпретседател на Европската комисија задолжена за вредности и транспарентност, Вера Јурова.

Тој предлог се потпира на добрата волја на интернет-платформата, но според него, во интерес им е да ја добијат довербата на корисниците.

За време на пандемијата, ЕУ веќе побара од интернет платформите да објавуваат информации од официјалните здравствени власти, како што е Светската здравствена организација и да повлечат реклами за лажни лекови.

Слични содржини