Може ли Твитер да стане супер апликација? Се прашуваат и Гугл и Епл

од Nikola Popovski

Најбогатиот човек на светот по потрошени 44 милијарди долари треба да докаже зошто верува дека социјалната мрежа вреди 10 пати повеќе.

Трошењето 44 милијарди на Твитер беше лесниот дел од работата, сега Илон Маск го чека тешкиот дел. Како што пишува Ројтерс, најбогатиот човек на светот сега треба да докаже зошто мисли дека социјалната мрежа вреди 10 пати повеќе, особено што со месеци се потсмеваше на постоечкиот бизнис модел на компанијата.

По затворањето на аквизицијата кон крајот на минатата недела, првиот потег на Маск беше да го отпушти највисокото раководство на социјалната мрежа. Маск ги отпушти извршниот директор на Твитер Параг Агравал, главниот финансиски директор Нед Сегал и шефот за правни прашања и политика Виџеј Гејд, дознава Ројтерс од луѓе запознаени со ситуацијата. Маск ги обвини претходните лидери дека го доведоа во заблуда него и инвеститорите за бројот на лажни сметки на платформата, како и дека не му даваат јасни аргументи за тоа како да ги постигне високите амбиции што ги има со влијателната социјална платформа.

Маск рече дека сака да ги победи „спам-ботовите“ на Твитер, да ги направи јавно достапни алгоритмите кои одредуваат како содржината ќе им биде претставена на корисниците и да спречи платформата да стане комора за омраза и поделби. Во тоа време, Маск не понуди детали за тоа како ќе го постигне сето ова и кој ќе ја води компанијата.

Тој најави и отпуштања, поради што околу 7.500 вработени на Твитер се загрижени за својата иднина, пишува Ројтерс.

Илон Маск претходно изјави дека сака Твитер да стане „најпочитуваната платформа за рекламирање“, што беше протолкувано како обид да се стекне довербата на огласувачите пред очекуваното купување на социјалната мрежа, додека исто така рече дека со оваа аквизиција тој сакаше да му „помогне на човештвото“.

„Има многу шпекулации за тоа зошто го купив Твитер и што мислам за рекламирањето. Повеќето од нив се погрешни. Во основа, Твитер сака да биде најпочитуваната рекламна платформа во светот која го зајакнува вашиот бренд и носи раст на компаниите“, напиша Маск, најбогатиот човек на светот и извршен директор на Тесла. Инаку, повеќе од 90 отсто од приходите на Твитер во вториот квартал од оваа година се од реклами.

Добра причина

Еден модел на кој Твитер би можел да се сврти под водство на Маск е создавање „суперапликација“ како кинеската „WeChat“. Покрај комуникацијата преку него, корисниците на „WeChat“ можат и да плаќаат, да купуваат онлајн или да нарачаат такси преку апликацијата. Идејата на Маск е да понуди продажба на премиум претплати на Твитер кои би ја намалиле зависноста од реклами.

Сепак, постои причина зошто на американскиот пазар нема „супер апликација“ надвор од апликативните системи на Google и Apple, според експертите, а пренесува „Poslovni.hr“.

Еден пример за таква практика е одбивањето од страна на Епл на плановите на Спотифај да продава аудио книги. Додавањето опции за плаќање обично бара проверка на идентитетот на корисникот, што може да исклучи голем дел од сегашните корисници кои ја ценат анонимноста.

Аналитичарите веруваат и дека Маск може (барем привремено) да се откаже од обновувањето на корисничкиот профил на Трамп. Враќањето на поранешниот американски претседател на таа социјална мрежа со неговите, во најмала рака, контроверзни ставови и пораки може да одврати дел од корисниците на умерените и либерално-левичарските политички ставови.

Тоа секако не би го сакале компаниите од секторот на стоки за широка потрошувачка, чии клиенти го покриваат целиот политички спектар. Заминувањето на дел од потенцијалните клиенти сигурно не би резонирало добро кај тие огласувачи. Трета можност е дека Твитер на Маск не е на воена основа со регулаторите.

Слични содржини