Трамп има скриен адут во ракавот или блефира?

од Vladimir Zorba

Наведувањето или повторување дека резултатите од изборите во САД ќе бидат фалсификувани, открива еден слаб Трамп “Милион и пол луѓе се мртви лица кои гласаат„.

Не знам како тоа функционира, но се случува “, ова е главната тема од последните средби со гласачите на Доналд Трамп. Да се закани дека нема да ги признаеш изборните резултати, не е нешто ново.

tdy_alexander_trump_161020

Се случува на многу места во светот, најмногу во оние каде тешко може да се каже дека владее демократија. Сериозните политички набљудувачи со право констатираат дека тоа е грда слика на сегашната американска кампања за претседател – случај кој во последно време е работа и прилично својствена на земји со деспотски карактер на управување.

Стивен Левицки, професор на Харвард, вели за New York Times, дека за секој политички научник, кој истражува авторитарните режими, зборовите на Доналд Трамп се вистински шок: “Тоа се работи кои ги гледаме во Русија, Венецуела, Азербејџан, но не и во стабилните демократии во светот. “Без никакви докази Трамп продолжува да тврди дека изборите ќе бидат наместени.

Медиумите со право слушаат очаен крик на човек кој се стравува дека ќе ја загуби битката. Без исклучок, во земјите каде што таквото политичко зборување е норма, се случуваат карактеристични работи – ја поткопува верата во демократијата, а во многу случаи сето тоа доведува и до насилство по завршувањето на изборниот ден, пишува New York Times.

Модринка за фалсификатие е еден вид перење на мозокот на електоратот – сè е лажно, резултатите се фалсификувани, управувањето на земјата е лажно, владетели работат против волјата на луѓето. Накратко – да кажеш дека изборите ќе бидат фалсификувани, не е шега, не може да биде едноставно ненамерно безпризорна реплика, бидејќи секогаш тоа води по себе и други настани, кои при тоа – се со тешки последици. Месец октомври е при крај, до изборите остануваат помалку од две недели, а околу кампот на Трамп се почесто почнува да се зборува дека претстои т.н.. Октомвриско изненадување. Има ли нешто што може да направи пресврт во текот на кампањата, која во моментот ја фаворизира Хилари Клинтон?

Во американскиот политички жаргон од 1972 година “Октомвриската изненадување” е настан или однапред зацртано сценарио што цели да го сврте текот на предизборната кампања во корист на еден од кандидатите. И двата штаба се обидуваат да го задржат силниот адут до последен момент – го пуштаат во октомври. Понекогаш “Октомвриското изненадување” може да биде и ураган, како што се случи пред четири години, друг пат е внимателно планирана акција.

И оваа година се зборува за таква, но дали ќе се случи и кој од двајцата кандидати ќе удри? Во последните два дена од таборот на Трамп упорно се слуша дека претстои нешто големо, само што тоа сè не доаѓа. Прво веста дојде од Лара Трамп, сопругата на Ерик Трамп.

Додека таа објаснуваше за Fox News колку е тежок месецот октомври во САД за политичка кампања, бидејќи како семејството се сплотиле за време на бескрајната предизборна битка на неколку места и навести дека кампот на Трамп подготвува “Октомвриско изненадување”. Само еден ден подоцна и поранешниот градоначалник на Њујорк Руди Џулијани го рече истото: “Ќе видите.

Имаме уште неколку изненадувања. Изненадувања кои ќе ни помогнат да ги рашириме пораките меѓу луѓето, но на различен начин. Ќе видите. “Кога водителите го притиснаа Руди Џулијани за детали, тој едноставно одговори:” Ќе видите. Мислам дека ќе бидеме исклучително ефикасни. ”

Избрана студии покажуваат потреба од барем неколку силни Октомвриски изненадувања, за да може Трамп да гои сврти текот на настаните. Хилари Клинтон продолжува да води во анкетите.

Неправилно одиграна женска картичка носи само негативи на Трамп. Налепници со натпис “републиканките гласаат за Хилари” се појавуваат по автомобилите, додека 70-годишниот кандидат за претседател се обидува да биде во најмалку пет града дневно, понекогаш во пет различни држави, за да добие гласачи.

Денешните посети во Флорида даваат уплав од резултатите во оваа важна држава. Аналитичарите предвидуваат дека дури победи во Флорида, Ајова, Северна Каролина и Охајо нема да бидат доволни на Трамп, за да ги собере потребните 270 изборни гласа.

Во последниве месеци Доналд Трамп посветуваше голем дел од говорите на резултати од претходните студии. Да, имаше доста такви кои покажуваа поволно располагање на силите во негова корист. Денес тој не зборува за резултати од анкети, а за тоа како сите лажат – социолозите, аналитичарите, медиумите.

Во одредени моменти надеж му даваа резултатите од Brexit кампањата – ако се сеќавате истражувањата тогаш не предвидуваа она што се случи. Трамп продолжува да повторува дека се очекува епизода 2 на Brexit изборите, дека тој ќе победи и покрај сè. Непотребно е да потсетам дека меѓу анкети за референдум и избори за претседател нема ништо заедничко. Најважно за изборите на 8 ноември продолжува да биде одѕивот.

Ако судиме според редиците на гласачките за претходно гласање, можно е таа да биде доста висока. Во повеќето случаи гласањето пред изборите се случува во периодот 22 октомври – 4 ноември. Постојат неколку држави, кои овозможуваат рано гласање само ако гласачите имаат разумно оправдување да не го искористат своето право на гласање на 8 ноември.

Тоа се Далауер, Кентаки, Мисисипи, Мисури, Њујорк, Јужна Каролина и Вирџинија. Реално тоа не е никакво рано гласање, туку едноставно можност да се гласа по друго време. Во други 37 држави и округот Колумбија веќе започна реално гласање порано, што пак варира од држава до држава.

Традиционално демократите се поактивни во раното гласање, што објаснува и предноста на Хилари Клинтон. Тоа во никој случај не значи дека овие податоци се субјективно индикатор за тоа кој ќе биде 45-от претседател на САД. Само пред четири години, демократите имаа значителна предност во Северна Каролина на пример, но потоа победник таму беше Мит Ромни, кандидат на републиканците.

Резултатите од Невада се можеби едни од најинтересните. Во моментов тука се гласа напорно и бројот на избирачите ја надминува оваа од 2012 година кога демократите сериозно го надминаа бројот на републиканците, кои остваруваат право на глас порано, а Невада е исклучително важна држава за Трамп. Од 2000 година во Невада избираат два пати републиканец (Џорџ Буш) и два пати демократ (Барак Обама), така што сегашната предност на Трамп во студиите од државата нема да биде загарантирана.

Поголемиот број избирачи на демократите, кои остваруваат право на глас, не зависи од харизмата на кандидатите или желбата да гласаш порано по секоја цена. Основна причина е личното убедување што го добил секој гласач од штабот на партијата на која и припаѓа.

Зборуваме за озлогласената “игра на терен”, која прејудицира изборните резултати да се повеќе опипливо од првата победа на Обама. Буквално – одат до куќа, тропаат на врата, потсетуваат дека треба да гласаш зошто “играта на терен” е толку важна?

Џим Месина, еден од стратезите во штабот на Обама, одговорен за историската првата победа, беше категоричен уште пред 8 година дека играта на терен ќе станува се поважна во предизборните кампањи. Месина е познат по прекарот си The Fixer, бидејќи поправам секоја каша која ќе се измеша.

Месина беше категоричен тогаш во интервју за The New Yorker дека изборите за претседател на Америка веќе се решаваат само на два начина – убедување и мобилизација. За последните децении се сметало дека убедувањето на гласачите да гласаат за едната или другата партија беше клучно за успехот. Така експертите за избори се фокусираа целосно внимание на тоа. Кога телевизиските реклами се претвораат во главниот метод за убедување, некои рекламисти акумулира богатство.

Но во последно време се забележува силно поларизиран електоратот, како и прелевање на “тешкиот електорат” од еден кон друг кандидат. Изборните стратези преземаат нова тактика – да се обезбедат дека веќе убедените гласачи задолжително ќе гласааат наместо да губат време во убедување на нерешените да менуваат нивните преференции. Како го прави ова?

Старомодни начин – преку редукција на стотици волонтери или платени актери во кампањата кои тропаат од врата на врата и ги убедуваат регистрираните гласачи да пуштат глас на денот на изборите. Битката за изборите може да се реши и од неколку гласови, потребни се големи напори.

Има цели Држави, кои ја менуваат бојата поради ефективна “игра на терен”. Нешто слично се случи со Северна Каролина, која го избра Барак Обама во 2008 година Џеј Мајкер Бицер, професор по политички науки, вели за Washington Post: “Во 2000 и 2004 година таа држава гласа со предност од околу 13% за Џорџ Буш, но благодарение на ефективната игра на терен се промени во 2008-та и предност добија демократите. ”

Машината “Клинтон” очигледно е добра во “играта на терен” – тоа покажува активноста на демократите во оние држави во кои има претходно гласање. Машината “Трамп”, ако има таква, е многу добра не во “играта на терен”, не во ангажирање на квалитетни советници, а во производството на капи.

Како стана јасно по материјал во Washington Post според официјалните податоци кампањата на Трамп потрошила 3,2 милиони долари за производство на капи. Како споредба – за анкети се платени 1,8 милиони долари. Сигурно штабот на “Клинтон” троши за “игра на терен”, за праќање на пораки по пошта, за разговори и аналитички студии на секој гласач.

Сигурно нашето момче Трамп троши за капи што е некакво прекрасно олицетворение на претседателската кампања – онаква каква Америка не видела. Америка не видела и прекин на претседателска кампања, што е денешното посета на Трамп во Вашингтон за засилување на лична компанија – во случајот хотел. Што мислам?

Вашингтон никогаш нема да гласа за Трамп, што и да се случи, категоричен победник во државата е Хилари. Овие три изборни гласа кои дава Вашингтон, се одамна изгубени. Што тогаш прави Трамп таму и зошто е интервенција хотелот во градот? Открива тоа повторно?
Не, овој хотел е отворен одамна. Проблемот е дека креветите остануваат неисполнет, промоциите не помагаат, ниските цени не носат нови резервации. Трамп се најде во спасувачки режим и за брендот “Трамп” – што ќе се случи по 8 ноември, ако се точни претпоставките на специјалисти дека Брендот “Трамп” ќе настрада дека се помалку се луѓето кои спијат во хотелите дека има групи за бојкот на производите на Иванка Трамп? Поставуваат се интересни дена. До изборите остануваат помалку од две недели.

Слични содржини