Законот на ЕУ се менува: Батериите да бидат одржливи и безбедни

од Stefanija Kuzmanovska

Побарувачката за батерии расте брзо и се очекува да се зголеми 14 пати до 2030 година, пред се поради експанзијата на електричните автомобили. Поточно, Европската комисија сака да има 30 милиони електрични возила во Европа до 2030 година.

Затоа е предложена модернизација на европските регулативи за батерии, за кои тие сакаат да обезбедат дека сите батерии што се пласираат на пазарот на ЕУ се одржливи, квалитетни и безбедни. Батериите мора да бидат долготрајни и безбедни, а на крајот на нивниот век на траење, треба да се обноват или рециклираат, објаснува Европската комисија.

Ова значи дека батериите се произведуваат со најмало можно влијание врз околината и дека материјали, добиени со целосно почитување на еколошките стандарди, се користат за нивно производство. Барањата се однесуваат на сите батерии (индустриски, автомобилски, батерии за електрични автомобили и преносни батерии) што се пласираат на пазарот на ЕУ.

Комисијата предлага нова регулаторна рамка за батериите прилагодени на идните предизвици за да се осигура дека само најзелените, најефикасните и најбезбедните батерии влегуваат на пазарот на ЕУ, рече потпретседателот на Комисијата, Марош Шефчовиќ.

Предложено е да се задржат постојните ограничувања за употреба на опасни елементи во сите видови батерии, особено живата.

Според предлозите, од 2024 година, сите индустриски батерии и батерии на електрични возила што се пласираат на пазарот на ЕУ, ќе мора да имаат изјава за отпечаток на јаглерод.

Од 2026 година, тие ќе мора да имаат ознака за класа на ефикасност, а од 2027 година ќе мора да ги почитуваат границите на максималното дозволено ниво на јаглероден отпечаток.

Од 2027 година, содржината на рециклиран кобалт, олово и никел содржани во нив ќе мора да се пријави за индустриски батерии и батерии на електрични возила.

Правилата важат за сите батерии што влегуваат на пазарот на ЕУ, а за оние произведени надвор од ЕУ, увозникот или дистрибутерот на батеријата ќе мора да осигура дека батериите се во согласност со барањата. Денес, Кина сочинува скоро 80 проценти од светското производство на литиум-јонски батерии.

Слични содржини