Зад триумфот на Трамп на изборите стои “човекот од сенка”: Како новиот претседател победи на Фејсбук

од Vladimir Zorba

Доналд Трамп во својата изборна кампања ја искористи целосната моќ на интернетот и социјалните мрежи, кои, меѓу другото, го доведоа до победа.

130435373658308161da8f1669181431_v4_big

Медиумите информираат дека најодговорен за маркетинг успехот е експертот за интернет Бред Парскал.

Според некои податоци, Хилари Клинтон на работата со интернет ресурсите потроши 3,1 милиони долари, а Трамп, кого многумина го сметаа за аутсајдер, речиси пет пати повеќе – 14, 2 милиони долари, пренесе Спутник.

Како што се наведува, на јавноста помалку и е познато дека зад триумф на Трамп стои “човекот од сенка” – Бред Парскал, маркетиншки стратег од Сан Антонио, кој ги предводеше дигитални сили во кампањата за “Проектот Аламо”, а кој од Трамп доби големи пари за кампањата.

Фирма “Џаилс Парскал” е во сопственост Парскал.

Четириесетгодишниот Парскал се кренал до успехот од пониските слоеви на општеството и се најде во опкружувањето на Трамп откако покажа подготвеност да им служи на интересите на неговото семејство.

Во екипата на Трамп влезе пред шест години, кога од него беше побарано да се создаде сајт за компанијата, “Tramp internešenel rialti”.

Договорот е склучен, како согледуваа водечките лидери на Трамповата компанија за мизерни 10.000 долари, но тој бизнис и работите што потоа следеа на Парскал му овозможија да ја отвори неговата агенција и да прави милиони.

Заедно со Парскална дизајнот на дигиталните операции и подготвувањето на теренот работел и зетот на Трам,п Џеред Кушнер, кој дискретно стана еден од најблиските советници на таткото на неговата сопруга.

Кушнер во амбициозната дигитална операција “Проект Аламо” вклучи луѓе од Силиконската долина – и поддржувачи на Трамп, како и дигитални маркетинг професионалци.

Некои американски медиуми дури на Кушнер му ја припишуваат заслугата за дигиталната операција со која таткото на неговата сопруга му помогна да победи на изборите, и очигледно го подготви теренот за голема акција за собирање на пари и на социјалните мрежи.

Парскал си ја извршуваше работата.

Тој корисниците на Фејсбук на интернет ги бомбардираше со соопштенија и правеше база на податоци. Во пресрет на изборите “, трамповци на компјутерите има 12-14 милиони e-mail адреси и други информации, вклучувајќи податоци за кредитни карти на луѓе кои даваа мали донации на Републиканската претседателска кампања. Кога во јуни тимот на Трамп им ја испрати првата e-mail на луѓето, поголемиот дел од овие писма завршија во “спам”.

Но, и покрај тоа, за првите две недели беа собрани 40 милиони долари.

Според некои извештаи, тимот на Трамп, кој имаше повеќе од 100 луѓе, трошеше неделно 100.000 долари на анкетите за јавното мислење и различни истражувања, чии резултати постојано покажува исто – Трамп губи од Клинтон.

Но, за разлика од традиционалните истражувања на јавното мислење, Tрамповиот “дигитален гуру” доби резултати многу брзо и имаше јасна слика за тоа што гласачите треба да ги рефокусира во своите напори.

Дури 13,5 милиони гласачи во 16 држави во САД беа во категоријата на “неодредена”, но се укажуваше на фактот дека тие можат да бидат извадени.

Соработниците на Трамп центарот, а меѓу нив има и такви кои работеа на “Брегзитот” во Лондон на страната на евроскептиците, тврдеа дека тие се во можност да ги изолират оние гласачи кои не сакаат да го поддржат Трамп и затоа одбија да учествуваат во анкетите.

Исто така, тимот направи специјална програма „Battleground Optimizer Path To Victory” која постојано ја следеше ситуацијата во државите и податоци кои се од суштинско значење за добивање на победничките 270 изборни гласа.

Тие работеле на оние кои имаат тенденција за Трамп кон републиканскиот кандидат за огнена поддршка, а во исто време се обиделе да ги обесхрабрат оние кои ја поддржуваат Хилари Клинтон. Изложени беа три групи на потенцијални гласачи на Клинтон: бело-либерали идеалисти, младите жени и Афро-Американците.

Како прво најдоа начин како треба да влијаат со e-mail скандалот на Клинтон, на други – жени, кои го обвинуваа Клинтон за сексуално малтретирање и трето потсетија на изјаваат на од Клинтон 1996 година, кога тој ги навреди Афроамериканците нарекувајќи ги со погрдни имиња.

Сепак, тимот најде начин како да се доближи до фанфарите на Фејсбук поддржувачите и да не си дозволи да ги променат нивните ставови, или да се намали нивниот интерес дури и по изборите.

Тој инвестираше два милиони долари во реклама на Фејсбук, за добивање на аналитички податоци и се користеше т.н. “Brand lift”, со што тој го оцени ефектот на рекламирањто и стратегијата како и кога реагираат на видеата со Трамп или кој му дава поддршка (тој беше во можност да го одреди полот, возраста и други карактеристики на публиката).

Трамп победи и Парскал го доби признанието како еден од најдобрите во својот занает. “Јас секогаш сум бил изненаден од она што политичарите го имаат и со што се соочуваат ако технологиите се третираат и тоа е како е нешто мистично, кои се заеднички инструменти што се користат во сферата на трговијата”, вели Паскал, кој го одведе Трамп до победи.

Слични содржини