ГОЛЕМА ПРОМЕНА ВО АЛДИ И ЛИДЛ: Дали да се укине рокот на траење на пакувањата?

од Vladimir Zorba

Кога конечно ќе се ревидира рокот на траење на пакувањето на храната? Прашање кое многу потрошувачи го поставуваат повторно и повторно.

Факт е дека се троши премногу храна. Но, факт е и дека рокот на траење не е датумот за грижа.

Наместо тоа, тој го означува временскиот момент до кој храната ги задржува своите специфични карактеристики под соодветни услови за складирање.

Ова вклучува, меѓу другото:

* Вкус
* Мирис
* Боја
* Конзистентност

Разлика помеѓу најдоброто до и користењето до датум

Со години се води дебата за ревидирање на рокот на траење – но дури и храната со најдолг рок се расипува. Сепак, бројките се импресивни: во Германија, според Сојузното Министерство за храна и земјоделство, секоја година се отстранува околу 11 милиони тони отпад од храна. Лошата вест е дека поголемиот дел од оваа храна се уште се јаде.

Работите се поинакви кога станува збор за рокот на траење! Ова значи расиплива храна. А вклучува, на пример, мелено месо или сирова риба. По истекот на рокот, тие можат да претставуваат микробиолошка опасност. Дијареа, гадење и повраќање би биле „поблаги“ последици. Затоа, потрошувачите повеќе не треба да консумираат храна по истекот на рокот.

Овие етикети мора да бидат наведени на храната по датум:

* Потрошете до…
* Време на замрзнување
* Храната повеќе не смее да се продава по истекот на рокот.

Стоката со истечен рок не смее да се продава

Иако повеќето потрошувачи сега ја знаат разликата помеѓу најдоброто според датумот и користењето до датумот, сепак премногу храна се троши непотребно.

Но зошто? Има еден проблем. Дури и да сакале – „Алди“, „Лидл“, „Реве“ и „Ко“ често повеќе не смеат да продаваат роба со поминат рок.

Сепак, ревизијата за спречување на бесмисленото фрлање храна сè уште се чека. На крајот на краиштата, храната чиј квалитет не се менува дури и по долго складирање е изземена од ова низ ЕУ од декември 2014 година преку таканаречената регулатива за информации за храна на ЕУ.

Тоа вклучува:

* Свежо овошје и зеленчук (освен ако не се излупени, исечени или слично третирани)

* Компири (освен ако не се излупени, исечени или слично третирани)

* Вино, десертно вино, пенливо вино, ароматично вино и слични овошни производи освен грозје и пијалоци од грозје или шира од CN код 2206 00

* Пијалоци со содржина на алкохол од 10 проценти или повеќе по волумен

* Пекарските производи обично се консумираат во рок од 24 часа од производството

* Оцет

* Сол

* Цврст шеќер

* Слатки (под услов да се состојат речиси целосно од шеќер со вкусови и/или бои)

* Гуми за џвакање

За производи со екстремно долготрајни производи како ориз, тестенини, брашно или чај, се размислува за целосно откажување на „најдобро до“.

Патем, ова може да се одрази и на клиентот, што може позитивно да влијае на неговиот паричник. Во моментов, клиентите треба индиректно да платат за изгубениот приход на супермаркетот, што се случува затоа што компаниите се принудени да ги уништат своите залихи.

Слични содржини