Недостаток на работници и хаос во синџирот на снабдување: Британија се подготвува за ТЕШКА ЗИМА

од Nikola Popovski

Недостигот на работна сила, зголемените цени на природниот гас и глобалните ограничувања во синџирот на снабдување навестуваат тешка зима за Обединетото Кралство. Растечката потрошувачка што дојде со отворањето на економиите, создава слични проблеми низ целиот свет, но економистите велат дека „Брегзит“ ги влошува тие проблеми во Британија.

Недостатокот на работници влијае на голем број сектори низ целата земја. Недостатокот на возачи на камиони се очекува да достигне 100.000. Ова во голема мера им се препишува на граѓаните на ЕУ кои ја напуштија земјата по „Брегзит“. Недостатокот на возачи на камиони го наруши снабдувањето, а некои полици на продавниците останаа празни. Бензинските станици останаа без гориво, што предизвика паника, пишува „CNBC“.

Земјоделците предупредија дека до 120.000 свињи може да се заколат во рок од неколку недели поради недостаток на касапи и работници во кланица.

И потпретседателот на Националната унија на фармери на Обединетото кралство рече дека недостатокот на работна сила во синџирот на снабдување со храна останува сериозен.

Сите индустрии, вклучително и машинското инженерство и транспортот, доживуваат сериозен недостаток на работна сила.

Според Конфедерацијата на британска индустрија, која претставува 190.000 компании, 70% од компаниите планираат да ги зголемат платите во обид да се справат со недостатокот на работна сила.

Владата на Обединетото Кралство сепак издаде илјадници привремени визи за возачи на камиони, касапи и земјоделски работници, но некои критичари велат дека тоа не е доволно.

„Давањето тримесечни визи може да не функционира додека остатокот од ЕУ напредува, поради ресурсите според планот за закрепнување“, рече Рикардо Кресенци, професор по економска географија на Лондонската школа за економија.

Според него, тешко е да се разбере дали проблемите се привремени.

Според вонредниот професор Сем Роско од Универзитетот во Сасекс, недостатокот ќе продолжи доколку не се случат радикални промени во имигрантскиот систем во земјата.

„Го загубивме пристапот до 27 земји -членки и работната сила што дојде од таму – нискоквалификувана работна сила. Мислам дека тоа не става во несигурна положба“, рече тој.

Credit Suisse предупреди дека британските потрошувачи „ќе се соочат со повисока инфлација, ниска понуда и заострување на монетарната политика“.

„Вистинскиот расположлив приход на британскиот потрошувач може да падне за околу 1,5% (во 2022 година), што е најголем пад од 2011 година “.

Според Хелен Дикинсон, шеф на Британскиот конзорциум за малопродажба, тројца од пет извршни директори ќе мора да ги зголемат цените до крајот на годината поради проблеми со синџирот на снабдување. Околу 10% велат дека веќе го направиле тоа.

Сето ова се случува во позадината на претстојната енергетска криза во земјата. Неколку британски снабдувачи на енергија пропаднаа откако цените на гасот на големо пораснаа на рекордно ниво. Иако проблемот влијае на глобалните пазари, Британија е особено ранлива поради зависноста од гас. Повеќе од 22 милиони домаќинства се поврзани со британската гасна мрежа.

Во меѓувреме, Европската комисија подготвува „сет алатки“ што земјите -членки би можеле да ги искористат за да се справат со непосредното влијание на сегашното зголемување на цените на бензинот.

Во исто време, мерките преземени од британската влада остануваат нејасни, особено затоа што не постои стратегија за координација со надворешни партнери.

Слични содржини