Скандалите на Трамп веќе не се вест

од Aleksandar Petrovski

Откритието за смешно малите суми што претседателот Трамп ги плаќа на име даноци беше темпирано пред првото телевизиско соочување со предизвикувачот Бајден. Но, дали тоа може да промени нешто, или гласачите се веќе навикнати на скандали?

Политичкиот Вашингтон за кратко остана без здив во неделата вечерта. Причината беше ексклузивниот извештај на Њујорк Тајмс, кој објави дека американскиот претседател Доналд Трамп воопшто не платил федерален данок на доход за десет од последните петнаесет години. За 2016 и 2017 година, односно на почетокот на претседателскиот мандат платил само 750 долари даноци.

Извештајот на весникот од Њујорк сугерира дека Трамп бил бескрупулозен во обидот да плати што е можно помалку данок – или дека бил очаен како бизнисмен кој наместо да остварува профит, бележел загуби и немал на што да плаќа данок.

Вистината е веројатно некаде помеѓу. Само, како пригоден материјал за титулите, остана фактот дека 750-те долари што ги даваат претседател и милијардер за даноци се приближно 16 пати помалку од она што просечните граѓани треба да го платат.

Веднаш по објавувањето на извештајот, претседателот ги нарече сите тие информации лаги, за кои, како што рече, се шири либералниот печат за да му наштети.

Непосредно пред првите ТВ дебати

Не случајно либералниот Њујорк Тајмс, весник кој со години се бори против реизборот на Трамп со сите новинарски средства, ја темпираше оваа бомба да експлодира непосредно пред првото телевизиско соочување на претседателските кандидати. Зад тоа веројатно се крие надежта дека информациите би можеле да му помогнат на демократскиот предизвикувач Џо Бајден да се подобри во 90 минути од дебатата во Кливленд во вторникот вечерта.

Тој е прв од вкупно трите телевизиски дуели, кои се особено важни во оваа пандемиска година, имајќи предвид дека кандидатите во борбата за полза на гласачите можат да настапат само на ретки предизборни митинзи. Се очекува голема гледаност на ТВ-пресметката.

Дуелот е дизајниран така што Трамп и Бајден ја мерат својата сила во шест различни тематски блокови, од кои секоја треба да трае 15 минути. Ова се следниве теми: Врховниот суд, короната, економијата, расизмот и насилството, досегашната политичка рамнотежа на Трамп и Бајден и интегритетот на самите избори.

Американските разузнавачки служби стравуваат дека, како и во 2016 година, некои странски земји би можеле да се обидат да влијаат на гласањето. Со месеци наназад, Трамп тврди дека гласањето преку пошта е небезбедно и подложно на манипулација – и на тој начин тој подготвува терен за сценарио според кое би го оспорил својот евентуален пораз по изборите.

За време на самиот дуел, не е планирана проверка на новинарскиот факт, односно проверка дали кандидатите презентираат невистинити или неточни информации.

„Веројатно приказната за данокот нема да има никакво влијание врз изборното однесување на симпатизерите на Трамп“, вели Шери Берман, политиколог од славниот универзитет Колумбија. Со многу поларизираната американска медиумска сцена, има многу луѓе кои не знаат многу за даноците на Трамп, тврди Берман.

Покрај тоа, додава таа, во последниве години луѓето се навикнаа на бројни лаги и скандали. Друга афера со Трамп „едноставно веќе не е голема работа во САД“.

Доказ за вештината на Трамп?

Но, тоа не е сè: политикологот ја смета можноста Трамп да добие дополнителни симпатии од фановите заради неговите даночни трикови – затоа што во неговите потези можеа да видат доказ за тоа колку е умен претседателот.

Берман е убедена дека повеќето Американци само креваат раменици во извештаите за даночните трикови на Трамп: „Сите сè уште знаат каков е Трамп како личност. Тие го избираат заради неговата политика – или едноставно затоа што не ги сакаат демократите “.

Кои можности, тогаш, ги има Џозеф Бајден да профитира од многу важна ТВ дебата, која ќе ја следат во живо милиони луѓе во САД, но и во странство?

Бајден би морал да се концентрира на своите јаки страни, да зборува за тоа зошто е подобар избор за справување со тешката економска ситуација и короната. „Во предизборната кампања на Хилари Клинтон минатиот пат видовме дека не е доволно да се фокусираме на негативните страни на противникот“, вели Берман.

Слични содржини